راهنمای خرید عینک آفتابی

بهترین رنگ عینک آفتابی برای رانندگی

بهترین رنگ عینک آفتابی برای رانندگی

رانندگی کردن برای بسیاری از افراد بدون نیاز به هیچ وسیله ای انجام می شود. اما از آنجایی که برخی از افراد دارای مشکلات چشمی هستند نیاز به عینک آفتابی دارند. برای همین سوال اینجاست که بهترین رنگ عینک آفتابی برای رانندگی کدام است؟

در اینجا ما سعی می کنیم که بهترین رنگ های عدسی مخصوص رانندگی کردن را مشخص کنیم. همچنین برخی از مدل های مناسب برای رانندگی نیز معرفی خواهیم کرد.

بهترین رنگ عدسی برای رانندگی

اگر عینک خود را بیشتر به قصد رانندگی کردن تهیه می کنید، پس بهتر است که در انتخاب رنگ عدسی دقت کنید. بهترین رنگ عینک آفتابی برای رانندگی قهوه ای، خاکستری و یا طلایی می باشد. این رنگ ها برای راحتی بیشتر چشم ها در حین رانندگی کردن کاربرد دارند. البته اگر بخواهیم بهترین را پیشنهاد کنیم، ابتدا رنگ خاکستری و سپس قهوه ای را معرفی می کنیم.

شاید سلیقه یک شخص چندان این رنگ ها را نپسندد، اما به هر حال باید برای رانندگی کردن این موارد را لحاظ کنید. در صورتی که از این رنگ ها به هیچ وجه استفاده نمی کنید، می توانید یک عینک مجزا برای آن تهیه کنید.

رنگ عدسی دودی

از رنگ دودی فقط به جهت راحتی در رانندگی استفاده نمی شود و بسیاری از افراد، کلا این رنگ را برای عدسی ترجیح می دهند. رنگی که در روشنایی معمول روز بسیار مناسب است و یک دید عالی برای رانندگی به شما خواهد داد. همچنین، دودی هیچ تغییر رنگی در دید شما ایجاد نخواهد کرد. بنابراین برای روزهای معمولی و آفتابی از همین رنگ استفاده کنید، بهتر است.

رنگ عدسی قهوه ای

رنگ قهوه ای نیز در شرایط خاصی برای رانندگی مناسب است. در شرایطی که نور آفتاب دارای وضعیت ناپایدار مانند هوای ابری، رنگ قهوه ای ایده آل می باشد. البته در زمان های دیگر مانند غروب آفتاب که هوا در شرایط نه تاریک و نه روشن می باشد، همین عدسی پیشنهاد می شود. این رنگ، کنتراست بهتری را برای دید و بینایی شما فراهم می کند و لذت رانندگی نیز بیشتر خواهد بود.

رنگ زرد

ما دو رنگ مناسب برای نور شدید و نور ملایم را معرفی کردیم. اما در هنگام شب و تاریکی هوا، استفاده از رنگ زرد برای عدسی توصیه می شود. دلیل این انتخاب، بیشتر بودن میزان کنتراست است که باعث می شود هوا روشن تر به نظر برسد. این ویژگی به ویژه برای کسانی که شب کوری دارند ویژگی بسیار مهمی به حساب می آید.

ویژگی های مهم دیگر عینک رانندگی

هر عینک مخصوص رانندگی، نه فقط مسئله رنگ عدسی، باید دارای ویژگی های مهم دیگری نیز باشد. در واقع دارای ویژگی های خاصی است که آن را نسبت به سایر مدل های دیگر متمایز خواهد کرد. ویژگی هایی که هر عینکی آن را ندارد و باید به آن اهمیت ویژه ای داد. این خصوصیات شامل موارد زیر است.

  • پلاریزه بودن عینک
  • خاصیت یو وی ۴۰۰
  • ویژگی آنتی رفلکس
  • فریم سبک

موارد بیشتری هم برای مناسب بودن یک عینک وجود دارند. اما این ۵ ویژگی دارای بیشترین میزان اهمیت هستند و باید به طور حتمی وجود داشته باشند. اگر با این ویژگی ها آشنایی چندانی ندارید، پس بهتر است که تا پایان همراه ما باشید.

ویژگی پلاریزه

در خیابان که راه می روید حتما متوجه نورهای اضافی که شما را احاطه کردند شدید. این نورها هم چشم ها را اذیت می کنند و در دراز مدت حتی باعث آسیب دیدگی آن نیز می شود. برای همین یک نوع عدسی خاص به نام عدسی پلاریزه اختراع شد. این عدسی، دارای قابلیت فیلتر کردن این نورها و تشعشعات اضافی می باشد.

بهترین عینک رانندگی در شب

حالا تصور کنید که شما در جاده مشغول رانندگی هستید و نور آفتاب روی روی جاده نیز به چشم های شما برخورد می‌ کند. این اتفاق می تواند حسابی دید شما را مختل کند و رانندگی نیز سخت می شود. اما با وجود عینک پلاریزه، دیگر این اتفاق نخواهد افتاد.

خاصیت یو وی ۴۰۰

این ویژگی، فقط مختص یک عینک رانندگی و یا کار خاصی نیست، بلکه باید هر مدل و با هر کاربردی آن را داشته باشد. زیرا یکی از بزرگترین مزیت های استفاده از عینک آفتابی، محافظت از چشم در برابر نور آفتاب است. حالا اشعه های مضر خورشید، با استفاده از خاصیت UV400 کاملا فیلتر می شوند. پس قاعدتا در هر شرایطی ویژگی‌ یو وی ۴۰۰ باید اعمال شود تا از آسیب به چشم ها جلوگیری کنید. در نتیجه در هنگام انتخاب عینک،حتما به داشتن این ویژگی توجه کنید.

عینک آنتی رفلکس

نورهای مزاحم و یا بازتاب شونده از منابع نوری مختلف کاملا چشم ها را دچار مشکل می کنند. این نور ها که به صورت پروتوهای اطراف یک نور هستند، وسعت دید را به شدت کاهش می دهند. به ویژه در هنگام شب که نور چراغ ماشین روبرو، به کلی دید را مختل خواهد کرد. برای رفع این مشکل، ما عینک آنتی رفلکس را پیشنهاد می کنیم تا بتوانید رانندگی بهتری را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت عینک آفتابی مردانه و زنانه

همان طور که در تصویر می بینید، زمانی که از یک عینک آنتی رفلکس استفاده می کنید، تنها نور اصلی را می بینید. این در حالی است که بدون لنز آنتی رفلکس، پرتوهای نور اضافی بخش بزرگی از دید را می گیرند. بنابراین، برای کسانی که دچار مشکل شب کوری هستند، لنز آنتی رفلکس پیشنهاد می شود. با حذف این پرتوهای اضافی، بخش بزرگی از دید بهتر می شود و مشکل شب کوری تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

وزن سبک فریم

یکی از ویژگی هایی که خارج از بحث عدسی برای رانندگی مناسب است، موضوع وزن فریم می باشد. اگر به دنبال یک عینک عالی برای رانندگی هستید، بهتر است که از فریم های با وزن پایین استفاده کنید. وزن پایین باعث می شود که چشم ها و حتی گوش ها نیز راحت تر باشند.

وزن سبک، به ویژه برای رانندگی های طولانی مدت کاربرد بیشتری دارد و باعث راحتی بیشتر می شود. بنابراین سعی کنید که در هنگام انتخاب، یا وزن آن را بسنجید و یا از فروشنده بپرسید.

عینک مخصوص رانندگی در روز

در طول روز که نور آفتاب دارای شدت بالایی است، باید از عینک مخصوص استفاده کنید. از آنجایی که آسفالت های موجود در جاده قابلیت بازتاب نور آفتاب را دارند، حتما این نور به چشم ها برخورد می کنند. بنابراین، بهترین رنگ عدسی عینک برای رانندگی در روز، دودی یا خاکستری است که از میزان روشنایی نور روز می کاهد. زیرا با این تابش، چشم ها دچار مشکلات مختلف می شوند و حتی رانندگی را نیز دچار مشکل خواهند کرد.

عینک مخصوص رانندگی

البته از رنگ قهوه ای هم می توانید برای حل این مشکل استفاده کنید. ترجیحا همان خاکستری را انتخاب کنید، اما در صورتی که این رنگ مطابق سلیقه شما نبود، قهوه ای نیز گزینه مناسبی است. این موضوع تا حد زیادی هم به شما بستگی دارد که کدام رنگ را انتخاب می کنید.

عینک مخصوص رانندگی در شب

رانندگی کردن در شب ها برای اغلب افراد دارای چالش های بیشتری می باشد. به ویژه برای کسانی که دچار شب کوری هستند، این موضوع کمی سخت تر هم خواهد شد. برای همین بهتر است که از رنگی عدسی استفاده شود که دارای رنگ روشن باشد. بهترین رنگ عدسی عینک برای رانندگی در شب، زرد است که البته تا حدودی از رنگ نارنجی هایلایت نیز می توان استفاده کرد.

این رنگ عدسی باعث می شود که تا حد زیادی از شدت تاریکی و تیرگی اطراف کاسته شود. همین تاثیر به ظاهر ساده، بهترین کمک ممکن را به تجربه رانندگی بهتر خواهد کرد. در واقع این عدسی، از نظر کیفیت بینایی مانند یک عینک طبی عمل خواهد کرد.

بهترین مدل های عینک رانندگی

با وجود توضیحات کاملی که در این زمینه ارائه کردیم، شاید در انتخاب نهایی خود دچار مشکل باشید. برای همین ما سعی می کنیم تا چند مدل جذاب و مناسب برای رانندگی کردن را به شما معرفی کنیم. در میان این گزینه ها، هر کدام را که پسند کردید، بدون معطلی انتخاب کنید. زیرا هم از نظر کیفیت و هم از نظر مناسب بودن، گزینه های بسیار خوبی هستند.

۱. ریبن مدل ۳۰۲۵

از این مدل برای رانندگی در هنگام غروب و یا هوای ابری بیشتر استفاده می شود. عینک ریبن مدل ۳۰۲۵ یکی از بهترین و جذاب ترین عینک های موجود در بازار است که اغلب افراد از آن استقبال می کنند. کیفیت ساخت بالا، قابلیت فیلتر اشعه های مضر آفتاب و طراحی زیبای آن باعث شده تا هر کسی از آن به عنوان یک گزینه خوب یاد کند.

بهترین عینک رانندگی در روز

نکته ای که در مورد عینک ۳۰۲۵ وجود دارد این است که صرفا برای رانندگی استفاده نمی شود. مدلی که در میان تمام عینک های آفتابی دنیا، جزو قدیمی ترین ها محسوب می شود. در واقع محبوبیت این عینک چیزی فراتر از یک عینک رانندگی می باشد.

۲. عینک جنتل مانستر مدل نیو بورن

اگر‌ مشکل اصلی شما رانندگی کردن در حین شب است، ما عینک مدل جنتل مانستر New Born را پیشنهاد می کنیم. این عینک با داشتن رنگ عدسی زرد، یکی از بهترین گزینه های ممکن است. زیرا علاوه بر داشتن این ویژگی، دارای کیفیت ساخت عالی، فریم کائوچو، عدسی پلی کربنات و طراحی زیبا است. بنابراین، یک مدل بسیار خوب برای برای افرادی است که مشکل اختلال بینایی شبانه در رانندگی کردن را دارند.

۳. عینک آفتابی پلیس مدل SPL 2266

برای کسانی که مشکل اصلی آنها رانندگی در نور شدید آفتاب است، عینک برند پلیس مدل SPL2266 را توصیه می کنیم. این مدل، دارای رنگ عدسی دودی بوده و کافی است که در هنگام خرید، رنگ عدسی خود را انتخاب کنید. مانند موارد قبلی، این مدل نیز دارای ویژگی هایی از جمله طراحی خوب و کیفیت بالا است که باعث تبدیل شدن به گزینه مناسب می شود.

۴. عینک چند کاوره بالمین

بسیاری از افراد به دلیل اینکه قادر به تهیه چند عینک برای رانندگی (شب و روز) را ندارند، شاید از این کار منصرف شوند. اما ما یک عینک ویژه را به شما معرفی می کنیم که تمامی کاربردهای مختلف را در خود جای می دهد. عینک مگنتی چندکاوره بالمین مدل LB161 یکی از بهترین گزینه های ممکن است.

بهترین عینک رانندگی در شب و روز

مدل چندکاوره بالمین، با داشتن ۳ عدسی مجزا به عنوان عینک مخصوص رانندگی در شب و روز است‌. در واقع، دارای سه عدسی به رنگ های زرد، مشکی و شفاف است که برای سه کاربرد مختلف استفاده می شود. رنگ عدسی برای شب، از مشکی برای نور آفتاب و رنگ شفاف را نیز برای کاربرد طبی در نظر می گیرند.

قیمت عینک مخصوص رانندگی

همان طور که می دانید در هر زمینه ای، قیمت ها کاملا متفاوت و دارای طیف وسیعی می باشد. اما مدل هایی که معرفی کردیم، دارای بازه قیمتی از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هستند‌. کمترین قیمت این مدل ها ۲،۸۰۰،۰۰ تومان برای مدل کاوردار بالمین و بیشترین قیمت نیز مربوط به عینک آفتابی پلیس با ۳،۱۰۰،۰۰۰ تومان می باشد.

بیشتر بخوانید: تشخیص عینک جنتل مانستر اصل

در واقع، با صرف هزینه ای در حدود ۳ میلیون تومان می توانید یک عینک مناسب برای رانندگی تهیه کنید. هرچند مدل های با قیمت بیشتر نیز وجود دارد که در سایت اپتیک محمد موجود نیستند. اما مدل های معرفی شده از نظر کیفیت و طراحی دارای محبوبیت بالایی هستند.

چه کسانی باید از عینک رانندگی استفاده کنند؟

هدف استفاده از عینک در رانندگی این است که بینایی بهتری در این کار داشته باشید. بنابراین، اگر کسی دارای مشکلات چشمی از جمله شب کوری، حساسیت بالا به روشنایی روز داشته باشد، کاندید استفاده می باشد. کسانی که دارای آستیگمات چشمی هستند و پرتوهای نور اضافی زیادی را می بینند، باید از عینک استفاده کنند.

البته این استفاده در برخی از مواقع مانند طلوع و یا غروب آفتاب که نور خورشید درست از مقابل چشم راننده می تابد لازم است. به طور کلی هر کسی که به دلیلی دارای دید مناسبی در جین رانندگی کردن نیست، باید از عینک استفاده کند. این کار فقط به دلیل راحتی چشم ها نیست، بلکه برای امنیت هرچه بیشتر شما و سرنشین ها می باشد.

جمع بندی نهایی

رانندگی کردن به شرط اینکه مشکل بینایی خاصی نداشته باشید، یک کار سخت نیست. حتی با وجود برخی مشکلات چشمی مانند شب کوری و یا حساسیت به آفتاب، می توانید این کار را انجام دهید. کافی است که بهترین رنگ عینک آفتابی برای رانندگی را تهیه کنید تا بینایی خود را بهتر کنید.

اگر هنوز هم نمی دانید که چه عینکی را انتخاب کنید، نگران نباشید. کافی است که از طریق مشاوره رایگان قبل از خرید در واتساپ، سوالات خود را از ما بپرسید. ما بهترین گزینه های خرید یک عینک مناسب شرایط شما را معرفی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *