راهنمای خرید عینک آفتابی

بهترین رنگ عینک برای فصل پاییز

بهترین رنگ عینک برای فصل پاییز

برخی از افراد تصور می کنند که در فصل پاییز، به دلیل کمتر شدن شدن نور آفتاب، نیازی به عینک نداشته باشند. این تصور کاملا اشتباه است و هنوز هم برای دید بهتر، به عینک نیاز دارید. اما حالا سوال اینجاست که بهترین رنگ عینک برای فصل پاییز کدام است؟

خصوصیات عینک مناسب فصل پاییز

برای این که در فصل پاییز بینایی و دید بهتری داشته باشید، باید عینک مخصوص آن را استفاده کنید. بهترین عینک برای فصل پاییز، دارای یک سری ویژگی‌ های خاصی است که باید آن ها را در خود جای دهد. ۴ ویژگی اصلی عینک پاییزی شامل موارد زیر می باشد.

بهترین رنگ عینک برای فصل پاییز

  • رنگ عدسی مناسب
  • قابلیت فیلتر اشعه های یو وی ۴۰۰
  • پلاریزه بودن عینک
  • داشتن پهنای زیاد

این نکات را به خاطر داشته باشید و اگر آنها را در یک عینک آفتابی مناسب دیدید، حتما آن را انتخاب کنید. به ویژه داشتن یک رنگ عدسی که بینایی بهتری را برای شما فراهم می کند. در ادامه هر کدام از این نکات را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

رنگ عدسی مناسب

فصل پاییز، دارای رنگ و هوای متفاوتی نسبت به سایر فصول سال می باشد. در این زمان، نور کم اما با تابش مستقیم تر آفتاب همراه است. بنابراین باید از رنگ هایی استفاده کنید که کنتراست را برای دید بهتر، تنظیم کنند. هرچند به طور قطعی، از یک رنگ عدسی برای تمام طول فصل نمی توانید استفاده کنید. برای همین چند رنگ عدسی را به شما معرفی خواهیم کرد.

رنگ عدسی دودی

حتی در فصل پاییز هم، زمانی که نور آفتاب به طور مستقیم می تابد، بینایی را دچار اختلال می کند. به ویژه زمانی که رانندگی می کنید، نور خورشید به طور مستقیم به چشم ها برخورد می کند. برای همین باید از رنگ دودی استفاده کنید تا کنتراست نور کاهش پیدا کند. این کنتراست کمتر، بیشتر برای زمان هایی استفاده می شود که نور آفتاب به طور مستقیم تابیده می شود.

بیشتر بخوانید: پرادا، بهترین عینک ایتالیا

تصور کنید که هنگام غروب آفتاب در حین رانندگی هستید و اشعه های خورشید از همه جا بازتاب می شود. در این شرایط واقعا رانندگی کردن سخت است و بهترین راه حل هم استفاده از عدسی دودی می باشد.

رنگ عدسی قهوه ای

از رنگ عدسی معمولا برای شرایط هوای نیمه ابری استفاده می کنند. هوایی که تا حدودی به حالت گرگ و میش هم نزدیک است و باعث کاهش کیفیت دید می شود. رنگ قهوه ای کنتراست را افزایش می دهد و باعث بهتر شدن دید و بینایی خواهد شد.

رنگ عدسی زرد

از رنگ زرد، زمانی استفاده می شود که نور بسیار کمی وجود داشته باشد. در بسیاری از مواقع حتی در طول روز به دلیل وجود ابرهای زیاد، هوا به شدت تاریک می شود. در این شرایط، بینایی فرد به درستی کار نمی کند و نیاز به عینکی وجود دارد که کنتراست را بهبود ببخشد. رنگ زرد گزینه ایده آل و کاملا مناسب برای شرایط کم نور پاییزی است.

قابلیت فیلتراسیون UV400

همان طور که می دانید، خورشید با وجود داشتن مزیت های زیادش، دارای یک سری معایب نیز می باشد. یکی از بزرگترین معایب خورشید، تابش اشعه های مضر از جمله اشعه ماورابنفش است که با برخورد به چشم، مشکلاتی را ایجاد می کند. برای همین باید با استفاده از فیلتراسیون یو وی ۴۰۰، از این تابش ها جلوگیری کرد.

بهترین عینک برای فصل پاییز

با این قابلیت، دیگر هیچ گونه اشعه ضرری به چشم های شما نخواهد رسید. چیزی که اگر جلوی آن را نگیرید، در دراز مدت چشمانتان را دچار مشکلات جدی خواهد کرد. بنابراین سعی کنید که با انتخاب هر نوع مدل و یا برند خاصی، این ویژگی را داشته باشد.

پلاریزه بودن عینک

یکی از مشکلات بینایی بزرگی که در فصل پاییز وجود دارد، دیدن بازتاب های بزرگ از اجسام مختلف است. به طوری که کافی است زمین خیس شود، دیگر همه چیز به منبع نور مجزا تبدیل می شود. تا جایی که شاید برای برخی از افراد، رانندگی کردن به یک کار بسیار سخت تبدیل می شود. کاری که یک عینک پلاریزه پاییزی انجام می دهد، دقیقت جلوگیری کردن از همین نورهای اضافی است.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ عینک آفتابی برای رانندگی

در این شرایط، اگر‌ به یک جسم خاص نگاه کنید، تنها یک نور معمولی را خواهید دید که از هر جسم دیگر می تابد. بنابراین تصویر واضحی خواهید دید که به هیچ عنوان چشم را دچار چالش نمی کند.

لزوم استفاده از عینک در پاییز

نور آفتاب در فصل پاییز، دارای تفاوت های زیادی نسبت به نور آفتاب در تابستان است. نور خورشید در فصل پاییز،‌ به صورت مستقیم به چشم ها می تابد. برای همین احتمال آسیب دیدگی چشم ها در اثر برخورد نور آفتاب نیز بیشتر می شود. همچنین در اثر برخورد نور به سطوح مختلف به ویژه بعد از بارش باران، بازتاب های زیادی به وجود می آید.

این بازتاب های نور، آنقدر جمع می شوند که بینایی فرد را تا حد زیادی مختل می کنند. همچنین این نکته را فراموش نکنید که هنوز هم نور آفتاب، دارای مضرات خاص خودش است. مواردی همچون تابیدن اشعه های UV400 که در هر فصلی چشم ها را دچار چالش می کند.

رفع مشکل دید در فصل پاییز

برای اینکه در فصل پاییز بینایی بهتری داشته باشید، باید از ساده ترین راهکار ممکن یعنی عینک آفتابی استفاده کنید. یک راهکار ارزان و در عین حال قطعی که می توانید با آن از وجود پاییز لذت ببرید. این مشکلات در حالت کلی به چند دسته تقسیم می شوند که شامل موارد زیر است.

  • دید در نور کم و هوای آفتابی
  • نور مستقیم آفتاب در هنگام غروب و یا طلوع
  • بازتاب بیشتر نور بر روی اجسام به دلیل بارش باران
  • گرد و غبار در هوا

این ۴ مورد دقیقا ۴ مشکل اصلی در فصل پاییز حساب می شوند که سبب اختلال در دیدن شما خواهند شد. بنابراین برای هر کدام از این ۴ مورد، یک راه حل وجود دارد. چیزی ‌که با توجه به نوع مشکل باید یک عینک خاص را برای آن انتخاب کرد.

جلوگیری گرد و غبار به چشم

برای اینکه بتوانید در فصل پاییز به بهترین و ایده آل ترین دید ممکن برسید، باید یک عینک مخصوص تهیه کنید. از نظر رنگ های عدسی کاملا متوجه شدید که باید از چه رنگ هایی استفاده کنید. اما برای موضوع گرد و غبار، داستان کمی متفاوت است و تنها وابسته به رنگ عدسی نیست.

در این شرایط بهتر است که از عینک های با فریم و عدسی پهن استفاده کنید. در این صورت، فریم پهن عینک شما، از ورود گرد و غبار به داخل چشم ها جلوگیری می کند. البته نه به طور کامل، اما تا حد زیادی به جلوگیری از آن کمک خواهد کرد.

بهترین مدل های عینک پاییزی

اگر با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم، قادر به انتخاب یک مدل مناسب نبودید، نگران نباشید‌. ما برای شما چند مدل پیشنهادی را در نظر داریم. این مدل ها هر کدام با توجه به شرایط نور و آب و هوایی خاصی مناسب هستند. بنابراین در مقایل نامشان، ویژگی برجسته آنها را ذکر خواهیم کرد.

  • ریبن مدل 3548 (برای هوای نیمه ابری)
  • عینک پرادا مدل PR02 (برای نورهای با تابش مستقیم)
  • پلیس مدل SPL8000 (جلوگیری از بازتاب اجسام)
  • جنتل مانستر مدل نیو بورن (برای نورهای بسیار کم)

۴ مدلی که معرفی کردیم هر کدام برای شرایط خاصی در فصل پاییز مناسب هستند. البته شما می توانید از یک مدل فوق العاده و ویژه نیز استفاده کنید که در این صورت هزینه ها نیز کاهش پیدا می کند. در ادامه در مورد این مدل خاص توضیحات بیشتری می دهیم.

عینک چند کاوره

احتمالا متوجه شدید که برای هر شرایط آب و هوایی، باید از رنگ های مختلف عدسی استفاده کنید. برای همین، تهیه کردن تمام این رنگ ها هم هزینه را بیشتر می کند و هم داشتن آنها به طور همزمان، کار راحتی نیست. بنابراین عاقلانه ترین راه حل ممکن استفاده از عینک های چند کاوره می باشد. پیشنهاد ما استفاده از عینک مگنتی کاوردار بالمین مدل LB161 است.

عینک مخصوص فصل پاییز

این محصول با داشتن رنگ های عدسی متنوع برای شرایط آب و هوایی مختلف قابل استفاده است. بنابراین دیگر نیازی به خرید چندین عینک نیست و تنها با یک مدل می توانید تمام کاربردها را داشته باشید. ویژگی بسیار خوبی که این مدل دارد این است که عدسی ها خاصیت آهنربایی دارند و خیلی سریع بهم می چسبند.

سوالات متداول

با اینکه تقریبا تمام توضیحات لازم برای خرید عینک پاییزی را ذکر کردیم اما ممکن است که برخی سوالات را پاسخ نداده باشیم. ممکن است که یکی از این موارد همان سوال ذهن شما نیز باشد. برای همین بهتر است که این بخش را نیز مطالعه کنید تا بتوانید به جواب سوالتان برسید.

چطور عینک مناسبم را انتخاب کنم؟

برای این کار، شما دو راه حل دارید. ابتدا می توانید از طریق راهنمایی های که ما ذکر کردیم عینک خود را انتخاب کنید. همچنین از طریق تماس با شماره های فروشگاه و دریافت مشاوره قبل از خرید اقدام کنید.

استفاده از عینک تقلبی برای پاییز امکان پذیر است؟

خیر، شما نمی توانید از عینک های تقلبی استفاده کنید. زیرا با وجود یک عدسی سطح پایین، احتمال آسیب دیدگی چشم ها در برابر نور آفتاب بسیار بالا می رود.

از کدام فروشگاه می توانم عینک را تهیه کنم؟

خرید یک عینک اصل و یا اورجینال، دغدغه هر خریداری به حساب می آید. برای همین، پیشنهاد می کنیم که از فروشگاه اپتیک محمد خرید خود را انجام دهید. ما به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه های عینک در ایران می باشد.

کدام برند بهتر است؟

هر چنددر اینجا مسئله برند مطرح نیست، اما در هر صورت، برخی از شرکت ها دارای کیفیت ساخت بیشتری هستند. برای همین ما پیشنهاد می کنیم که ترجیحا از برندهای ریبن، پرادا و جنتل مانستر استفاده کنید. این شرکت های بیشترین اعتبار و کیفیت ساخت ممکن را دارند.

خرید بهترین عینک پاییزی

انتخاب عینک مناسب برای پاییز، دارای قواعد و اصول خاص خودش است که آنها را بیان کردیم. با این حال اگر برای خرید بهترین رنگ عدسی عینک برای فصل پاییز نیاز به مشاوره داشتید، با مل تماس بگیرید. ما با توجه به شرایط و نیازهای شما بهترین مدل ها را معرفی خواهیم کرد. همچنین برای دریافت تخفیف عینک پاییزی هم کافی است که از طریق گفتگوی واتساپ ارتباط برقرار کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *