راهنمای خرید

تفاوت عینک آفتابی مردانه و زنانه

تفاوت عینک آفتابی مردانه و زنانه

یکی از موضوعاتی که هر مرد یا زن به آن توجه می کنند، استفاده از عینک های آفتابی است. عینکی که می تواند زیبایی و سلامتی شما را تغییر دهد. برای اینکه بتوانید مناسب ترین عینک ممکن را برای خود انتخاب کنید، باید تفاوت عینک ها را نیز تشخیص دهید. در واقع شناخت تفاوت عینک آفتابی مردانه و زنانه اهمیت زیادی در انتخاب شما دارد.

امروزه مدل ها و حالات مختلفی از عینک ها ساخته و طراحی می شوند. بنابراین در میان این حجم انبوه عینک های آفتابی باید، با هر عینک زنانه یا مردانه آشنایی داشته باشید. ما به شما ویژگی های ظاهری هر کدام از عینک های آفتابی زنانه و مردانه را خواهیم گفت.

تفاوت سبک طراحی عینک های مردانه و زنانه

هر عینک آعتابی که ساخته می شود، بنا بر دو حالت کلی و مختلف تقسیم می شوند. یعنی عینک ها بر اساس حالت زنانه یا مردانه بودن آنها طراحی می شوند. از همان ابتدای طراحی، تک تک جزییات را بر اساس این تفاوت جنسیت در نظر می گیرند. برای همین طراحان، نکاتی را برای فهمیدن تفاوت عینک آفتابی مردانه و زنانه در نظر می گیرند. این نکات طراحی شامل دسته، فریم، پل عینک، نقش و نگاره ها و دیگر جزییات می باشد.

عینک آفتابی زنانه

خب همانطور که خانوم ها مقدم‌تر هستند، ما هم ابتدا ویژگی های ظاهری یک عینک آفتابی زنانه را خواهیم گفت. این ویژگی ها مربوط به یک برند و یا مدل خاص نیست. بنابراین شما می توانید به راحتی از روی این تفاوت ها یک عینک زنانه یا مردانه را تشخیص دهید.

نحوه طراحی عینک آفتابی زنانه

همانطور که در تمام پوشیدنی ها، کیف، کفش و یا هر چیز دیگر زنانه طراحی خاصی وجود دارد، در عینک نیز همین قاعده رعایت می شود. عینک های آفتابی زنانه، دارای طراحی و سبک خاصی هستند. به طور ‌کلی از نظر زیبایی و ظاهری، عینک های زنانه را به شکل زیباتر و با جزییات بیشتری طراحی می کنند. ما مجموعه ای از نکات و جزییات درباره فرق بین عینک آفتابی مردانه و زنانه را خواهیم گفت تا با این موضوع، بیشتر آشنایی پیدا کنید.

فریم و قاب عینک زنانه

اولین چیزی که هر بیینده عینک چه به عنوان یک خریدار و چه بیننده عادی به آن نگاه می کند، فریم آن است. فریم های زنانه معمولا دارای ضخامت کمتری هستند. یعنی پهنای دور فریم آنها کمتر از نوع مردانه می باشد. این موضوع همچنین در میزان ضخامت پل بین عدسی ها نیز در نظر گرفته می شود. فریم و یا قاب عینک آفتابی زنانه را با توجه به در نظر گرفتن همین نکته طراحی می کنند. در طراحی این عینک ها همچنین نکات دیگر را نیز در نظر می گیرند. اما مهم ترین دسته بندی برای طراحی فریم ها، مردانه یا زنانه بودن آن است.

یکی دیگر از نشانه های زنانه بودن فریم عینک پهنای آن است‌. در حالت کلی طراحی فریم این عینک ها را به صورت عریض و پهن انجام می دهند. این موضوع، نه فقط بر اساس اصول بلکه از نظر سلیقه ای هم برای خانوم ها مناسب تر می باشد. بنابراین اگر می خواهید یک عینک مناسب خود را انتخاب کنید، حتما به پهنای عینک نیز دقت کنید.

دسته عینک زنانه به چه شکل است

در صورتی که یک عینک را در دست گرفتید و فریم زنانه آن قابل تشخیص نبود، سراغ دسته آن بروید. دسته عینک های زنانه دارای طولی کم و با طرح های مورب و خاص است. در واقع ما برای اینکه یک عینک زنانه را از روی دسته آن تشخیص دهیم، باید به طرح روی دسته آن دقت کنیم. این طرح به نحوی است که درست شباهت زیادی به طراحی های یک لباس معمول زنانه دارد. همان طرح و خط و خطوط مورب با حاشیه های جذاب که بر روی دسته های عینک نیز وجود دارد.

در مجموع اگر بخواهیم یک عینک زنانه را از روی دسته آن تشخیص دهیم، شاید کار کمی سخت تر از فریم آن باشد. اما یک قاعده کلی وجود دارد که دسته یک عینک زنانه در اغلب موارد اصلا ساده نیست. به طور کلی یک دسته عینک زنانه دارای ویژگی های زیر می باشد.

  • طول کوتاه دسته
  • خطوط مورب بر روی آن
  • دارای طرح و نقش های جذاب
  • ضخامت کم و ظرافت بالا

این 4 عامل فاکتورهای تعیین کننده ای هستند که هر کسی با دیدن چند عینک آفتابی زنانه متوجه آن خواهد شد.

رنگ بدنه عینک زنانه

از جمله ویژگی های ظاهری که عین آفتابی زنانه دارد، زنگ بندی لایت و روشن است. استفاده بیشتر از رنگ های صورتی، بنفش و دیگر رنگ ها به صورت لایت، از جمله مواردی است که هر طراح عینک زنانه به آن دقت می کند. البته این به معنای استفاده نکردن از رنگ های تیره و کدر نیست. بلکه منظور، استفادهو یا احتمال می باشد.

طراحی عینک آفتابی زنانه

زمانی که شما تصمیم می گیرید یک لباس زنانه را تهیه کنید قبل از نزدیک شدن به آن، از روی رنگ لباس متوجه می شوید که زنانه است. این موضوع نه به این وضوح، بلکه با میزان کمتری در عینک های آفتابی نیز  وجود دارد. بنابراین یکی از اختلاف طراحی های عینک زنانه با مردانه در رنگ بندی آنها است. عینک هایی که دارای رنگ های جذاب و ِیر تیره هستند، از همان فاصله دور نیز قابلیت تشخیص دادن دارند. این یک موضوع طبیعی در طراحی تمام چیزهایی است که یک خانوم استفاده می کند.

رنگ عدسی عینک‌های زنانه چگونه است؟

عدسی یک عینک، یکی دیگر از راه های تشخیص زنانه یا مردانه بودن آن است. برای همین شما اگر می خواهید که جنسیت مناسب عینک را به راحتی تشخیص دهید باید این مورد هم در چک لیست شما باشد. یک عینن زنانه دارای رنگ عدسی با رنگ آمیزی های مختلف است. یعنی از رنگ های شادتری در طراحی آن استفاده می شود. البته نه در تمام عینک های زنانه، اما به هر حال یک معیار مناسب محسوب می شود.

فراموش نکنید که در صورت مشاهده یک عینک با رنگ عدسی تیره، این امکان وجود دارد که زنانه باشد. در واقع طراحان عینک های زنانه از هر رنگی استفاده می کنند. این موضوع را می توان برای تمام پوشاک، ساعت، کیف و یا هر وسیله دیگری نیز در نظر گرفت. بنابراین محدود به عینک آفتابی نخواهد بود.

تشخیص فوری عینک آفتابی زنانه 

اگر به دنبال یک راه سریع‌ برای تشخیص عینک های زنانه هستید، ما چند معیار مهم و کاربردی را به شما نشان خواهیم داد تا بتوانید با یک نگاه ساده نوع عینک را تشخیص دهید. ابتدا و قبل از هر چیز فریم و دسته عینک را مشاهده کنید. اگر دسته های عینک به صورت ظریف و با ضخامت کمی طراحی شده است پس به احتمال خیلی زیاد، زنانه است.

همچنین اگر فریم و به طور کلی پهنای عینک زیاد بود، پس می توان احتمال بسیار زیادی داد که عینک مناسب خانوم ها می باشد. همین دو ویژگی به طور قابل توجهی باعث می شوند که شما صورت سریع تشخیص دهید که عینک آفتابی زنانه می باشد. تمام موارد و نکاتی که در مورد عینک خانوم ها گفتیم، همگی از نشانه های برجسته و عمومی هستند. نشانه هایی که در اکثر مدل های دخترانه یا زنانه وجود دارد.

ویژگی های طراحی عینک های مردانه 

ما یک سری از فاکتورها و معیارهای خاص را برای شناسایی عینک های مخصوص آقایان نیز خواهیم گفت. در عینک های مخصوص مردها هم نشانه هایی برای شناسایی کردن وجود دارد. یک سری فاکتورها و معیارها که نشان دهنده مردانه بودن یک عینک می باشد. از طراحی قاب گرفته تا دسته آن، همگی مطابق اصول خاصی در نظر گرفته می شوند.

عینک آفتابی مردانه

اصولی که در طراحی کردن یک محصول مردانه در نظر گرفته می شود به نحوی در برندهای عینک مختلف رعایت می شود. ویژگی های ظاهری که جدا از بحث یک نماد برای برند خاص باشد، جنسیت مناسب برای پوشیدن آن محصول هم خواهد بود. برای همین اگر تمایل دارید که این ویژگی ها را بهتر بشناسید، همراه ما باشید.

اولین ویژگی عینک مردانه رنگ عدسی آن است

برخی از ویژگی های یک محصول خاص، به نحوی است که حتی می توان آنها را از فاصله دور نیز تشخیص داد. بنابراین شاید بهتر است که در همین ابتدا یک سری از علائم برجسته تر را به شما نشان خواهیم داد. در این حالت شما می توانید در زمان سریع‌تری، مردانه بودن آن را تشخیص دهید. این علائم شامل موارد زیر می باشد.

  • عدسی عینک 
  • استایل قاب و فریم 
  • شکل و حالت دسته ها
  • طراحی و ظاهر کلی عینک

اگر این علائم را در نظر بگیرید تنها در چند ثانیه و یا حتی کمتر هم می توانید یک عینک آفتابی مردانه را پیدا کنید.

نحوه طراحی عدسی عینک آفتابی مردانه

یکی از راه های تشخیص مردانه بودن یک عینک آفتابی این است که به عدسی آن نگاه کنید.رنگ عدسی عینک های آفتابی مردانه در حالت کلی، دارای رنگ های تیره همچون مشکی و قهوه ای می باشد. هرچند در برخی از موارد از رنگ های روشن همچون آبی آسمانی و یا طلایی روشن نیز استفاده می شود. اما غالبا یک عینک که به صورت کامل، ویژه آقایان طراحی شده باشد، از رنگ های کدر و تاریک در عدسی آن به کار می برند.

البته سلیقه ها در این زمینه کاملا متفاوت بوده و نمی توان یک رنگ خاص را به کسی تحمیل کرد. برای همین شما می توانید بدون هیچ مشکلی رنگی را که می خواهید انتخاب کنید. نگاه اولیه به یک عینک بسیار مهم است. شما در همان لحظه اول می فهمید که این عینک مناسب شما می باشد یا خیر. از در نظر گرفتن سلیقه گرفته تا تطابق با جنسیت شما همگی در انتخاب یک عینک مهم هستند. اما در این میان رنگ عدسی عینک نیز موضوع مهمی است. موضوعی که باید حتما در این انتخاب نقش داشته باشد.

اصول طراحی قاب و فریم عینک مردانه

از نظر فنی و اصولی که بخواهیم صحبت کنیم، قاب عینک ها معمولا در دو حالت کلی طراحی می شوند. یعنی قاب های ظریف و ضخیم. فریم هایی که به صورت ضخیم طراحی می شوند، معمولا مناسب برای آقایان می باشند. شدت رعایت این اصول شاید کم یا بیشتر باشد. اما در مجموع، با نگاه کردن به ضخامت قاب می توان جنسیت آن را تشخیص داد. البته در این مورد استثناهایی نیز وجود دارد که می توان یک عینک با فریم ضخیم را برای آقایان و خانوم ها استفاده کرد.

طراحی عینک آفتابی مردانه

همچنین از نظر طراحی فریم عینک ها، درست برخلاف عینک های زنانه، نوع مردانه را باریک تر می سازند. این تکنیک را از آن جهت برای آقایان در نظر می گیرند که صورت پهن تری دارند. بنابراین عینک های مردانه از نظر پهنا، عرض کمتری نسبت مدل خانوم ها خواهند داشت. شاید در کمتر عینک آفتابی باشد که در آن، اصول پهنا و عرض عینک رعایت نشده باشد.

دسته های عینک مردانه چگونه است 

واقعیت امر این است که در طراحی هر چیزی که مربوط به آقایان می شود، جنسیت آنها را در نظر می گیرند. یعنی در طراحی دسته یک عینک مردانه باید همین اصول نیز رعایت شود. یک دسته با ظرافت و نقش و نگار بسیار کم، که مناسب سلیقه هر مردی باشد. یعنی چیزی در حدود 180 درجه خلاف جهت یک عینک زنانه که دسته ها را بسیار ظریف و پر نقش و نگار طراحی می کنند.

چیزی ‌که از آن اطمینان داریم این است که دسته یک عینک مردانه بلندتر است. در حالت کلی، صورت یک آقا پهن‌تر از صورت یک خانوم است. بنابراین به صورت طبیعی نیاز به یک دسته بلندتری می باشد. این ویژگی را اکثر طراحان عینک در نظر می گیرند. یعنی شما اگر یک مدل عینک خاص که هم نوع مردانه و هم زنانه داشته باشد را انتخاب کنید. از روی طول دسته های آن نیز کاملا متوجه می شوید که کدام یک مردانه است.

تشخیص سریع عینک آفتابی مردانه

سعی کنید، نشانه هایی که تا اینجا با هم بررسی کردیم را کنار هم قرار دهید. علائمی را که ذکر کردیم شاید ۴ یا ۵ علامت کلی باشند. مواردی که در مجموع باعث می شوند شما بتوانید شناسایی عینک آفتابی مردانه را انجام دهید. ابتدا علائمی را که به صورت واضح‌تر هستند را در نظر بگیرید. یعنی پهنا و رنگ فریم و عدسی از همه واضح‌تر هستند. در اغلب موارد با یک نگاه ساده هم مشخص خواهد شد که جنسیت مناسب این عینک خانوم است یا آقا.

همچنین بخوانید: تشخیص عینک گوچی اصل از تقلبی

اگر با وجود در نظر گرفتن موارد تشخیصی گفته شده، به سراغ دیگر نشانه ها، یعنی طراحی دسته عینک بروید. با این کار اگر شک و تردیدی هم داشتید حتما برطرف می شود. در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که عینک شما از نوع عینک های آفتابی یونیسکس باشد.

عینک آفتابی مردانه بهتر است یا زنانه

از نظر ظاهر و نحوه طراحی، عینک های آفتابی در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. این دسته بندی ها شامل مردانه یا زنانه بودن، گرد یا مربعی و بسیاری از دسته بندی های مختلف وجود دارد. به طور کلی تفاوت عینک های آفتابی مردانه و زنانه در طراحی و ظاهر است. بنابراین هیچ ارتباطی با کیفیت ساخت آنها ندارد. همچنین از نظر تفاوت کیفیت ساخت یک محصول با سایر محصولات بستگی به برند و مارک عینک خواهد داشت.

احتمالا این سوال در ذهن شما وجود دارد که کیفیت عینک های آفتابی مردانه بهتر است یا زنانه؟ هیچ کدام نسبت به دیگری بهتر نیستند. از نظر کیفیت، این عینک ها هیچ تفاوتی باهم ندارند.‌ تنها تفاوت آنها از نظر ویژگی های ظاهری می باشد. پس زنانه یا مردانه بودن یک عینک به معنای بهتر بودن آنها نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *